FULL FART FRAMÅT

Det är mycket på gång nu med allt, känns det som. Jag jobbar mina sista veckor på Blomberg så där ska jag ju försöka sammanställa dryga tre års arbete för att kunna göra en bra överlämning. Med nya firman är det alltid något att fundera på, det får jag väl vänja mig vid. Jag är väldigt nöjd över mitt val, det känns rätt. Också med Vasanejden har det varit en hel del att göra på sista tiden. Licensansökningarna ska småningom lämnas vidare till Viltcentralen, skjutningarna vid Stenträsket drar igång imorgon och jägarexamens-tillfällena har redan sparkat igång. Om ett par veckor ordnas Jaktlerduvan – stafettkarnevalen för ungdomar med jakt och skytte som intresse. Sedan följer jaktstig och andra tävlingar under sommaren.

Igår slapp Patte äntligen gipset. Benet röntgades och en läkare konstaterade att det läkt ihop mycket fint och att allt såg bra ut. Bara att tuta och köra igen, då. Det är förstås fortfarande väldigt svullet och har inte samma rörlighet som det andra benet, men det är ju sådant han får träna upp. Huvudsaken att allt såg bra ut! Passade på att ta kontrollprovet på Freya också – där fanns inte ett spår av någon infektion mera! Så glad jag blev då jag fick höra det.

Har du hört om Vildmarken? Om inte, så tycker jag du ska kika på deras hemsida. De drar jägarexamenskurser, ordnar jaktresor, skriver onlinetidningen Magasin Vildmarken…  Själv är jag ambassadör för Team Vildmarken Sverige. Jag blev utvald av Vildmarken, vilket innebär att jag representerar varumärket och sprider deras budskap på webben och i skogen. Att gå med i detta team var inget svårt val – vi delar alla samma sunda värderingar och kärleken till jakten. Teamet är realativt nystartat, men vi är en härlig blandning av killar och tjejer med jakten som gemensam knytpunkt.

Vildmarken

Kategorier: Hundliv, Livet i allmänhet | Etiketter: , , , , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.